Anunţ:
În baza subvenţionării acordate de Primăria Constanţa, tarifele sunt următoarele:
Terapie ABA 2 sedinţe zilnic - 30 lei/sedinţă / Terapie ABA 4 sedinţe zilnic - 25 lei/sedinţă;
               
Înscrieri: contact@psihologieconstanta.ro; tel: 0727 321809 - 12 sedinţe/lună - 25 RON/sedinţă

Test de evaluare - A.T.E.C.

Instrucţiuni


  • - această scală de evaluare/monitorizare a fost concepută pentru pentru înregistrarea progresului copilului aflat in terapie;
  • - dispune de o bună valoare predictivă, putându-se anticipa pe baza scorurilor calculate, evoluţia aproximativă a copilului;

Descriere

Înglobeaza un număr de 87 de itemi, distribuiţi pe 4 clustere:

  1. 1. vorbirea - limbajul - comunicarea (14 itemi);
  2. 2. sociabilitatea (20 itemi);
  3. 3. prezenţa de sine - cât este de conştient din punct de vedere senzorial şi cognitiv (18 itemi);
  4. 4. starea de sănătate/de bine fiziologic şi comportamentul (25 de itemi).


Atenţie!

Modalitatea de răspuns constă în bifarea, pe grila de răspuns, a calificativului care descrie cel mai bine situatia reală a copilului. Este absolut esenţial ca testul să fie completat de o persoană care cunoaşte bine copilul (terapeut, părinte) si posibilităţile/abilităţile sale reale.

Test A.T.E.C.
 
Vorbirea/Limbajul/Comunicarea
1. Isi stie numele?
       
2. Răspunde negativ prin NU sau STOP/STAI?
       
3. Poate îndeplini unele comenzi?
       
4. Poate folosi câte un cuvânt o dată (Nu! Apă! Mâncare!)
       
5. Poate folosi câte două cuvinte de-odată (Nu vreau!, Vreau acasă!)
       
6. Poate folosi câte 3 cuvinte deodată (Nu vreau lapte!)
       
7. Cunoaşte 10 sau mai multe cuvinte
       
8. Poate construi propoziţii din 4 sau mai multe cuvinte
       
9. Poate spune/explica ceea ce vrea
       
10. Pune întrebări cu sens (care pot fi înţelese)
       
11. Vorbirea tinde să fie inteligibilă (să aibă un sens)
       
12. Cateodată se exprimă formulând mai multe propoziţii succesiv
       
13. Poate face faţă bine unei conversaţii simple
       
14. Dispune de abilităţi de comunicare normale pentru vârsta sa
       
Sociabilitatea
1. Pare a fi ca închis într-o carapace (nu poţi să ajungi la el)
       
2. Ignoră oamenii
       
3. Acordă foarte puţină atenţie atunci când i se adreseaza cineva, sau chiar deloc
       
4. Este total necooperant şi opune rezistenţă
       
5. Nu are contact vizual
       
6. Preferă să fie lăsat in pace, singur.
       
7. Nu manifestă afecţiune.
       
8. Nu-şi salută părinţii.
       
9. Evită contactul cu ceilalţi oameni.
       
10. Nu imită.
       
11. Nu-i place să fie ţinut/luat în braţe.
       
12. Nu împărtăşeşte nimic cu ceilalţi.
       
13. Nu face cu mâna în semn de la revedere ("Pa - Pa!").
       
14. Nu este compliant.
       
15. Are comportamente disruptive, crize de opoziţie.
       
16. Nu are prieteni, nu îi place compania.
       
17. Rareori zâmbeşte.
       
18. Este insensibil, indiferent la sentimentele celorlalţi.
       
19. Nu-l interesează dacă este plăcut sau nu de ceilalţi.
       
20. Este indiferent faţă de plecarea părinţilor săi.
       
Prezenta de sine (constient la nivel senzorial si cognitiv)
1. Raspunde la propriul nume.
       
2. Reacţionează la laude.
       
3. Se uită la oameni şi la animale.
       
4. Se uită la poze şi la TV.
       
5. Desenează, colorează etc.
       
6. Se joacă în mod adecvat cu jucăriile.
       
7. Are expresii emoţionale adecvate.
       
8. Întelege întâmplările şi poveştile pe care le vede la TV.
       
9. Întelege explicaţiile.
       
10. Este conştient de ceea ce este in jurul său (mediul înconjurător).
       
11. Este conştient de pericol (atunci cand e cazul).
       
12. Dă dovadă de imaginaţie.
       
13. Iniţiază activităţi.
       
14. Se îmbracă singur.
       
15. Este curios si interesat.
       
16. Explorează.
       
17. Este receptiv.
       
18. Priveşte în direcţia în care se uită/privesc şi ceilalţi oameni.
       
Starea de sănătate / fiziologică. Comportamentul
1. Udă patul (urineaza pe el).
                 
2. Îşi udă pantalonii sau scutecele (urinează pe el).
                 
3. Defechează pe el.
                 
4. Are diaree.
                 
5. Este constipat.
                 
6. Are probleme cu somnul.
                 
7. Manâncă prea mult sau prea puţin.
                 
8. Acceptă doar o dietă extrem de limitată.
                 
9. Este hiperactiv.
                 
10. Este letargic.
                 
11. Se loveşte / se răneşte singur.
                 
12. Îi loveşte / îi răneşte pe ceilalţi.
                 
13. Are comportament distructiv.
                 
14. Este sensibil la sunete/zgomote.
                 
15. Este anxios / temător.
                 
16. Este mai mereu apataic, plângăcios.
                 
17. Are crize, atacuri.
                 
18. Are diaoguri/monologuri obsesive.
                 
20. Ţipă, strigă.
                 
21. Revendică un program rutinier, monoton, uniform.
                 
22. Adesea este agitat.
                 
23. Nu este sensibil la durere.
                 
24. Are fixatii/obsesii asupra anumitor obiecte, teme de discutie.
                 
25. Are mişcări stereotipe (se leagănă, flutură mainile etc).
                 

 

                         
        
 
 
Tag-uri:

autism

psiholog

logoped

ADHD

agresivitate

logopedie

deficiente mentale

psihologie

retard retard mintal PDD tulburare pervaziva
recuperare autism

tratamente autism

autism

psiholog

logoped

agresivitate

logopedie

ADHD

deficiente mentale

psihologie

retard retard mintal PDD

tratamente autism

tulburare pervaziva
recuperare autism

autism

psiholog

logoped

agresivitate

logopedie

ADHD
deficiente mentale

psihologie

retard retard mintal PDD

tratamente autism

tulburare pervaziva

recuperare autism
 
 
 

Parteneri

Primăria Constanţa

Agenţia turistică







Despre noi

Dicţionar Psihologie
Dicţionar Autism
Dicţionar Logopedie
Poveşti terapeutice